bekijk de tijdlijn
17.09.2017

019 — Museum Of Moving Practice IV

‹  019 − MUSEUM OF MOVING PRACTICE

Voor de laatste keer deze zomer opent het collectief 019 — dat momenteel een vleugel van Design Museum Gent bezet — zijn deuren voor de 4e tentoonstelling in de 019 — Museum of Moving Practice-serie. Voor deze tentoonstelling nodigen ze kunstenaar Michiel De Cleene uit om een nieuw billboard te maken en zijn project Reference Guide, dat precies een jaar geleden voor een eerste keer op 019 te zien was, voor te stellen. Naast het werk van Michiel zet kunstenaar Filip Dujardin zijn residentie voort met nieuwe versie van deze installatie Accumulation d'Époque tonen. Filmmakers Julie Pfleiderer en Miriam Rohde presenteren samen met architectuurbureaus ae_Architecten, Douma, Perneel Osten & Samenwerk de film Real Size Real Time # 1 Partial Views. De werken van Quentin Miller die op de daken in de buurt werden geïnstalleerd voor de vorige tentoonstelling, blijven daar nog liggen nog tot het einde van deze expo. Dus vergeet niet om de toren te beklimmen. Nieuw-Zeelandse kunstenares Ilke Gers schreef het alfabet in de straat voor het museum met een belijningstoestel in een reeks kunstwerken die wegmarkeringen en bewegingssystemen onderzoeken. Quenton Miller en Ilke Gers vormden ook een team onder de naam Action. Samen hebben zij de laatste weken het personeel van het museum geïnterviewd voor hun project Museum Dreams: een krant die verslag uitbrengt over de dromen van het personeel van Design Museum Gent. Nachtelijke dromen, dagdromen en denkbeeldige gebeurtenissen uit alle afdelingen van het museum geven samen een beeld van de instelling als een collectieve imaginaire ruimte. Het project eindigt met het werk Before Disappearing van Nicolás Lamas.

Action
Ilke