Expo
30.07.2017

Filip Dujardin: Accumulation d'Époque #2

‹  019 − MUSEUM OF MOVING PRACTICE

Het gebruik van marmer in de toegepaste kunst en architectuur is van alle tijden. Het tijdloze natuurlijke materiaal wordt op verschillende manieren verwerkt maar gaat altijd uit van zijn unieke kleur en tekening.

De ruimtelijke installatie Accumulation d'Époque vertrekt vanuit een collectie marmeren platen afkomstig van Design Museum Gent en de persoonlijke verzameling van de kunstenaar.

De verzameling platen zal op vier momenten in een andere constellatie opgesteld worden. Zoals het een museum betaamt, wordt de idee van de archivering, het catalogiseren, inventariseren en presenteren van de platen steeds als uitgangspunt genomen van de ruimtelijke composities. Zo zullen er sequenties ontstaan die vormen, stijlen en kleuren in één beweging comprimeren.

Deze expo is een onderdeel van 019’s Museum of Moving Practice