Expo
10.08 Flag icon
26.08.2017

Absence Makes The Heart Grow Fonder,…

‹  019 − MUSEUM OF MOVING PRACTICE

Voor de derde tentoonstelling in hun Museum of Moving Practice nodigde 019 zeven kunstenaars uit.

In de eerste plaats is er Absence Makes The Heart Grow Fonder, dat zich concentreert op het videowerk van de Belgische kunstenaar Lydia Debeer. Haar werk is vaak dubbelzinnig. De beelden die ze gebruikt, roepen een realiteit op die voor meer dan één uitleg vatbaar is. Debeers werk gaat over de betrouwbaarheid van perceptie en de interpretatie van de werkelijkheid. Bepaalt de realiteit wat we waarnemen, of is het andersom, en bepaalt onze perceptie de realiteit?

Daarnaast wordt er een lichtinstallatie en een reeks van 31 auratekeningen van de Australische kunstenaar Mathew Kneebone tentoongesteld. Ben Thorp Brown presenteert dan weer de video Toymakers, een studie van de ‘deal toy’, sculpturen gemaakt om belangrijke financiële transacties te herdenken. In de erehal vind je twee nieuwe installaties van Manor Grunewald & Filip Dujardin. De Australische kunstenaar Quenton Miller presenteert een serie metalen beeldhouwwerken binnen en buiten het museum. Vergeet niet om de toren te beklimmen om ze allemaal te zien. Eindigen doe je binnen met de kamer Shadow Mirror Magic door 019-architect Olivier Goethals.

Mathew
Manor