Expo
17.09.2017

019 − Museum of Moving Practice

Provinciale Prijs voor Vormgeving 2016 Oost-Vlaanderen

Tijdens de zomer van 2017 bezet 019 een vleugel van Design Museum Gent naar aanleiding van de Provinciale Prijs voor Vormgeving. Het collectief sluit van mei tot september de deuren op hun huidige locatie en verhuist zijn volledige werking. Het gebouw aan de rand van de stad wordt letterlijk dicht gemaakt. Het is tijd voor experiment, een oefening. Meer bepaald een oefening in het verhuizen, want het gebouw waarin 019 tijdelijk is gehuisvest, krijgt ooit een andere bestemming en dan moet de organisatie daadwerkelijk verkassen. Vier maanden lang stelt 019 een eigen programma samen dat het artistiek potentieel in en rond de 18e-eeuwse stijlkamers van Hotel De Coninck verkent. Zowel binnenskamers als in de publieke ruimte rond het museum. Design Museum Gent krijgt dus gasten over de vloer maar de rollen als gast en gastheer zijn daarmee niet verdeeld. Het museum wordt bezet maar dan wel door gastvrije bezetters: op hun beurt nodigt 019 verschillende kunstenaars en (grafisch) ontwerpers uit om werk te creëren en te presenteren. Zo draagt een divers collectief bij aan het nieuw, tijdelijk platform: 019 — Museum of Moving Practice.

GESTALTE (BE): Collect & Show
Tentoonstelling: 19 mei—1 september

POST BROTHERS (US): The Hole Idea
Lezing 18 mei: 19:30u